Drodzy Goście,
W związku z trwającą sytuacją epidemiczną w Polsce – by mogli się Państwo cieszyć u nas spokojnym pobytem – w Domu Wczasowym Koral utrzymujemy dodatkowe zasady bezpieczeństwa i higieny. To zasady opracowane na podstawie zaleceń Ministra Zdrowia, rekomendacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego, a także wiedzy i doświadczenia ekspertów z branży hotelarskiej.
Cała załoga Domu Wczasowego Koral jest przeszkolona z zasad bezpieczeństwa, dlatego – jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, czy wątpliwości – jesteśmy wszyscy do Waszej dyspozycji.
I RECEPCJA
- stosowanie przez pracowników recepcji maseczek ochronnych
- pracownik recepcji co godzinę lub w zależności od natężenia ruchu dokonuje dezynfekcji lady recepcyjnej, kluczy, terminali płatniczych, terminalu POS, telefonów, klawiatury komputera i myszki
- wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji z zachowaniem odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce
- przy ladzie recepcyjnej stoi maksymalnie 2 Gości (ewentualnie rodzina 2+1, 2+2)
- ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji
- wprowadzenie nowych zasad zameldowania i wymeldowania (dotyczy głównie grup autokarowych), aby czas przebywania Gości w holu recepcyjnym był możliwie najkrótszy
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym
- specjalnie dla Państwa bezpieczeństwa istnieje możliwość rozliczeń bezgotówkowych dzięki terminalom płatniczym w recepcji oraz kawiarni
- na życzenie Gościa istnieje możliwość zmierzenia temperatury termometrem bezdotykowym
- ośrodek zapewnia możliwość zakupu maseczek jednorazowych
II POKOJE
- sprzątanie pokoi odbywa się w maseczkach oraz jednorazowych rękawiczkach
- po wykwaterowaniu Gości, oprócz standardowego sprzątania pokoju, następuje dokładna dezynfekcja wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparć krzeseł), sprzętu (np. piloty do telewizora) i łazienki oraz kilkugodzinne wietrzenie pomieszczenia
- pościel i ręczniki są prane w certyfikowanej pralni, w której proces prania odbywa się w temperaturze minimum 60 stopni Celsjusza z dodatkiem specjalnego detergentu
- zakaz przebywania w pokoju osób niebędącymi Gośćmi DW Koral
III JADALNIA / KAWIARNIA
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do jadalni
- zmiana formuły szwedzkiego stołu na wyżywienie serwowane do stolika Gościa (wraz z napojami)
- serwowanie posiłków z zachowaniem najwyższych norm sanitarnych (praca w kuchni oraz serwis kelnerski)
- zapewnienie wymaganego dystansu przestrzennego między Gośćmi przez odpowiednie ustawienie stołów
- usunięcie ze stołów wszystkich zbędnych przedmiotów, w tym dekoracji
- dezynfekcja stołów, krzeseł, porcelany po każdym posiłku
- stosowanie przez kelnerki maseczek ochronnych oraz rękawiczek
IV POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- zapewnienie sprzętu i środków do dezynfekcji oraz wyznaczenie osoby do monitorowania codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł
- szczegółowa dezynfekcja windy oraz toalet ogólnodostępnych
- jeżdżenie windą pojedynczo lub w gronie osób zakwaterowanych w jednym pokoju; zachęcamy do korzystania
ze schodów - zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym, przy wejściu do Strefy Zdrowia, przy wejściu na jadalnię oraz w toalecie ogólnodostępnej
- wyłączenie z użycia suszarki nadmuchowej w toalecie ogólnodostępnej (zapewnienie ręczników papierowych)
- regularne wietrzenie wszystkich pomieszczeń wspólnych
- umieszczenie w przestrzeniach publicznych instrukcji na temat zachowania zasad bezpieczeństwa i higieny
- dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom po każdym użyciu (np. kijki do nordic-walking, rowery)
V STREFA ZDROWIA
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu Strefy Zdrowia
- wyposażenie fizjoterapeutów w jednorazowe, ochronne rękawiczki oraz maseczki zakrywające usta i nos
- zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni i odległości pomiędzy nimi
- przy ladzie recepcyjnej w Strefie Zdrowia stoi jedna osoba
- dezynfekowanie każdorazowo sprzętu medycznego po każdym pacjencie oraz regularna dezynfekcja
i wietrzenie wszystkich pomieszczeń
VI PRACOWNICY
- bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach ochronnych, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej oraz częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
- regularne informowanie i szkolenie personelu z zachowania wprowadzanych w DW Koral środków bezpieczeństwa
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu, pomieszczeniach socjalnych i w szatniach
- wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – kuchni, szatni, pomieszczeń socjalnych, magazynów
VII OGÓLNE
- informowanie wszystkich Gości DW Koral o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19 na tablicach informacyjnych w ośrodku oraz na kartach informacyjnych w pokojach
- osoby przebywające w częściach wspólnych, tj. na korytarzach, w recepcji, czy Strefie Zdrowia są zobowiązane do noszenia maseczek stosownie do wytycznych Ministra Zdrowia
- w związku z zagrożeniem wirusem COVID-19 DW Koral ma prawo do zawieszania lub ograniczenia usług, które zwiększyłyby zagrożenie Gości oraz personelu
- udostępnienie na tablicy ogłoszeń numerów telefonów do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych
- poczucie odpowiedzialności oraz systematyczna kontrola przez cały personel realizacji wprowadzonych zaleceń – jesteśmy uważni na swoje zachowanie oraz i zachowanie innych
Na koniec, pragniemy Państwa zapewnić, że Dom Wczasowy Koral zrobi wszystko, abyście zarówno Wy, jak i Wasi najbliżsi spędzili u nas komfortowy i bezpieczny urlop. Dlatego, aby nic nie zakłóciło Państwa wypoczynku, bardzo prosimy Was o wyrozumiałość i współpracę.
My zminimalizujemy ryzyko – reszta zależy od Ciebie!
Kierownictwo i załoga DW Koral