Drodzy Goście,
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną w Polsce, wprowadziliśmy dodatkowe zasady bezpieczeństwa i higieny, które pozwolą cieszyć się Państwu spokojnym pobytem w Domu Wczasowym Koral. Zostały one opracowane na podstawie zaleceń Ministra Zdrowia, rekomendacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego, a także wiedzy i doświadczenia ekspertów z branży hotelarskiej.
Cała załoga Domu Wczasowego Koral została przeszkolona z zasad bezpieczeństwa, dlatego – jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, czy wątpliwości – jesteśmy wszyscy do Waszej dyspozycji.
I RECEPCJA
- stosowanie przez pracowników recepcji przyłbic/maseczek ochronnych oraz rękawiczek
- pracownik recepcji co godzinę lub w zależności od natężenia ruchu dokonuje dezynfekcji lady recepcyjnej, kluczy, terminali płatniczych, terminalu POS, telefonów, klawiatury komputera i myszki
- wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji z zachowaniem odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce
- przy ladzie recepcyjnej stoi maksymalnie 2 Gości (ewentualnie rodzina 2+1, 2+2)
- ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji
- wprowadzenie nowych zasad zameldowania i wymeldowania (dotyczy głównie grup autokarowych), aby czas przebywania Gości w holu recepcyjnym był możliwie najkrótszy
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym
- wprowadziliśmy specjalnie dla Państwa możliwość rozliczeń bezgotówkowych korzystając z terminala płatniczego
- na życzenie Gościa istnieje możliwość zmierzenia temperatury termometrem bezdotykowym
- ośrodek zapewnia możliwość zakupu maseczek jednorazowych
II POKOJE
- w związku z ograniczaniem bezpośredniego kontaktu pracowników z Gośćmi, sprzątanie pokoi odbywa się na życzenie
- dodatkową potrzebę wyniesienia śmieci prosimy zgłaszać w recepcji
- sprzątanie odbywa się w maseczkach oraz jednorazowych rękawiczkach
- wszystkie czynności są wykonywane pod nieobecność Gości w pokoju
- po wykwaterowaniu Gości, oprócz standardowego sprzątania pokoju, następuje dokładna dezynfekcja wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparć krzeseł), sprzętu (np. piloty do telewizora) i łazienki oraz kilkugodzinne wietrzenie pomieszczenia
- pościel i ręczniki są prane w certyfikowanej pralni, w której proces prania odbywa się w temperaturze minimum 60 stopni Celsjusza z dodatkiem specjalnego detergentu
- wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych w pokojach
- zakaz przebywania w pokoju osób niebędącymi Gośćmi DW Koal
III JADALNIA / KAWIARNIA
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do jadalni
- zmiana formuły szwedzkiego stołu na wyżywienie serwowane do stolika Gościa (wraz z napojami)
- serwowanie posiłków z zachowaniem najwyższych norm sanitarnych (praca w kuchni oraz serwis kelnerski)
- zapewnienie wymaganego dystansu przestrzennego między Gośćmi przez odpowiednie ustawienie stołów
- usunięcie ze stołów wszystkich zbędnych przedmiotów, w tym dekoracji
- dezynfekcja stołów, krzeseł, porcelany po każdym posiłku
- stosowanie przez kelnerki maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek
IV POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- zapewnienie sprzętu i środków do dezynfekcji oraz wyznaczenie osoby do monitorowania codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł
- szczegółowa dezynfekcja windy oraz toalet ogólnodostępnych
- jeżdżenie windą pojedynczo lub w gronie osób zakwaterowanych w jednym pokoju; zachęcamy do korzystania ze schodów
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym, przy wejściu do Strefy Zdrowia, przy wejściu na jadalnię oraz w toalecie ogólnodostępnej
- wyłączenie z użycia suszarki nadmuchowej w toalecie ogólnodostępnej (zapewnienie ręczników papierowych)
- regularne wietrzenie wszystkich pomieszczeń wspólnych
- umieszczenie w przestrzeniach publicznych instrukcji na temat zachowania zasad bezpieczeństwa i higieny
- dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom po każdym użyciu (np. kijki do nordic-walking, rowery)
- salka fitness i siłownia zewnętrzna (wg najnowszych rządowych wytycznych) może być otwarta; prosimy zachować zasady bezpieczeństwa
- mając szczególnie na uwadze bezpieczeństwo naszych najmłodszych, kącik zabaw oraz zewnętrzny plac zabaw pozostaje zamknięty do odwołania (z powodu utrudnionej dezynfekcji zabawek oraz sprzętów na powietrzu)
V STREFA ZDROWIA
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu Strefy Zdrowia
- personel medyczny wyposażony jest w jednorazowe, ochronne rękawiczki oraz maseczki zakrywające usta i nos
- zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni i odległości pomiędzy nimi
- przy ladzie recepcyjnej w Strefie Zdrowia stoi jedna osoba
- dezynfekowanie sprzętu medycznego po każdym pacjencie oraz regularna dezynfekcja i wietrzenie wszystkich pomieszczeń
VI PRACOWNICY
- bezwzględne przestrzeganie pracy w przyłbicach/maseczkach ochronnych, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej oraz częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
- regularne informowanie i szkolenie personelu z zachowania wprowadzanych w DW Koral środków bezpieczeństwa
- zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu, pomieszczeniach socjalnych i w szatniach
- wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – kuchni, szatni, pomieszczeń socjalnych, magazynów
VII OGÓLNE
- informowanie wszystkich Gości DW Koral o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19 – podczas zebrania organizacyjnego tuż po przyjeździe, na tablicach informacyjnych w ośrodku, na kartach informacyjnych w pokojach
- osoby przebywające w częściach wspólnych są zobowiązane do noszenia maseczek stosownie do wytycznych Ministra Zdrowia
- w związku z zagrożeniem wirusem COVID-19 DW Koral ma prawo do zawieszania lub ograniczenia usług, które zwiększyłyby zagrożenie Gości oraz personelu
- wyznaczenie i przygotowanie pomieszczenia (konkretnego pokoju), w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku przypuszczenia lub stwierdzenia objawów chorobowych
- udostępnienie na tablicy ogłoszeń numerów telefonów do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych
- poczucie odpowiedzialności oraz systematyczna kontrola przez cały personel realizacji wprowadzonych zaleceń – jesteśmy uważni na swoje zachowanie oraz i zachowanie innych
Na koniec, pragniemy zapewnić Państwa, że Dom Wczasowy Koral zrobi wszystko, abyście zarówno Wy, jak i Wasi najbliżsi spędzili u nas komfortowy i bezpieczny urlop.
By nic nie zakłóciło Państwa wypoczynku, bardzo prosimy Was o wyrozumiałość i współpracę. Nie patrzcie tylko na zachowanie innych. Sami dawajcie przykład swoim zachowaniem. Prawda jest taka, że aż 90 procent sukcesu zależy od Was, 10 – od nas.
My zminimalizujemy ryzyko – reszta zależy od Ciebie!
Kierownictwo i załoga DW Koral